Saturday, July 14, 2018

Watch: A Long Way Home 【傳奇時代】漫漫团圆路 (W/ English Subtitles)

“Tommy drove to the Helsinki airport to pick me up. Since it was summer, the sun was up 24 hours a day. It is called the “white night”. He planned on driving from north back to south so I could see all the scenery along the way. However, partway through the trip, my business partner gave me a call and told me that my mother had been arrested again.
It was 2008. A lot of people were arrested at the time, including lawyers, human rights activists, and Falun Gong practitioners, one of whom was my mother.”
(在遥远的北极圈内,一位柔弱的女子和她的妹妹一起,用坚忍与善良,演绎了一段现代〝劈山救母〞的传奇)
Tommy是开车去赫尔辛基机场接我的,当时正好是夏天,就是晚上不会有黑夜,24小时都是有太阳的白天。他准备从南部开车回北部,这样我可以看到从南到北一路的风景。
结果开到半路的时候我的生意合伙人就给我打电话,说你妈妈又被抓了。那个时候是2008年,当时很多人都被抓了,就是有律师、维权的人士、还有很多的法轮功学员,其中一个是我妈妈。

Watch A Long Way Home 【傳奇時代】漫漫团圆路 (W/ English Subtitles)


—————————

WATCH How Could the Chinese Communist Party be Afraid of Falun Gong?