Friday, November 25, 2011

【禁闻】寄不出的思念 The Unsent Wishes (W/ English Subtitles)

(VIDEO IN CHINESE, WITH ENGLISH SUBTITLES)

(http://youtu.be/-Q-FnnDEetg)


【新唐人2011年11月22日讯】年轻的史文博原本生活在一个幸福的家庭中。母亲本是家俱厂的老板,生活富足,加上修炼法轮功让全家人身体健康,融洽和睦,但也正因为坚持这个给全家带来安宁幸福的信仰,史文博失去了自己的家人。如今漂泊在地球另一端,回首过去,是怎样的感慨与遗憾……让我们走近这个三十岁的大男孩,听听他的故事。

在富裕的北欧之国芬兰,东北小伙儿史文博与太太和孩子一起,日子过的富足而宁静。看着自己的孩子能在父母的呵护下无忧无虑的成长,回想当年,自己也曾经是这样幸福,然而,如今才刚刚步入而立之年的史文博,却再也没有机会报答母亲的养育之恩,也永远不会找到承欢膝下的幸福感觉了。

史文博:〝在我小的时候,因为我父亲和母亲长年在外地做生意,一般都是过年的时候我们才能见一次面。我母亲就非常想念我,所以说她总是带着我的影集。放在自己的床头,她每当想我的时候,经常就拿出来看一看。小学的时候基本上我都是住在姥姥家,我姥姥对我来说就像……也像是母亲一样吧,为我付出了很多吧。〞

史文博:〝上高一的时候,我母亲和父亲他们从外地回来了,我们一家人终于可以聚在一起了。母亲每天都早早起来,然后给我做的可口的饭菜,每天走的时候都把带好的饭交给我。〞

尽管有了妈妈的呵护,史文博一家的生活还是有些美中不足。

史文博:〝我母亲呢就是属于那种有点女强人那种感觉吧。每天的那种工作的那种辛劳,再加上病痛的折磨,她的脾气就越来越不好。所以说我的家庭也不是很和睦的那种家庭。她经常和我父亲吵架啊,那是经常的事情。〞

就在这时,史文博一家遇到了法轮功。

史文博:〝法轮功他那种祛病健身的奇效确实我是亲眼目睹的。因为我的母亲她其实赚的那些钱都用在吃药打针这些医疗费上,可以说几十年来一直被病痛折磨,很痛苦嘛。但是自通过她对法轮功的修炼,按照真、善、忍要求自己,她这些病症全都没有了,所以我家里也变得和睦了。我姥姥也是,年轻的时候落下的一些病症啊风湿啊之类的,但是之后,通过修炼法轮功,都痊愈了。〞

目睹了家人的奇迹,史文博从99年3月也开始修炼法轮功。就在他开始修炼后4个月,对法轮功的镇压,开始了。从此以后,史文博一家也成了当地派出所和警察的眼中钉。上门骚扰盘查是家常便饭。后来为了省去登门的麻烦,警察干脆要求史文博天天去给当地派出所打扫卫生。为了向人们展示大法弟子的风范,为了能更多的接触周围对大法弟子不了解的民众,消除他们的误解,文博的妈妈不光答应了警察的无理要求,还经常和文博一起去街道打扫卫生。

史文博:〝但是有一次呢就是我们走的时候,把我们家的盆落在街道了,我想跟我妈妈一起去取那个盆,但是我妈说:我自己去吧,你不用跟我去了。〞

没想到,这一去,竟成了史文博永远无法抹平的遗憾。

史文博:〝我母亲去了之后一天都没有回来。后来我就觉得怎么这么久都没有回来啊,后来我的父亲骑车去上街道去问。然后他回来的时候,就是……他就告诉我说,他说……就是发生了……我妈死了。当时我觉得确实……我就觉的这怎么可能……所以我马上骑车到街道办事处去问去。我就看到那个楼下面有一个粉笔画的人形,人已经不在了。当时我问一个女工作人员,我说我母亲是怎么死的?她都不敢瞅我的眼睛,然后就东瞅西瞅支支吾吾根本就没说出什么理由来。然后我就问我母亲在哪儿呢。她说已经在医院了。〞

飞奔到医院的史文博,看到的只是妈妈冰冷的遗体。

史文博:〝第一个感受就是难以相信,难以相信这个事实,当时我还去试着去推我母亲的尸体,我希望她能醒过来。〞

史文博:〝我经常坐在家里面,然后就看着窗户外边,希望能看到平时的……希望我还能看到平时熟悉的身影,我希望能看到我妈妈的身影。就是那种下意识的,我经常是……〞

史文博:〝所以我过后就总是,我经常想,那天我为什么没有跟我妈妈一起去,可以说这是……这是我最大的遗憾……〞

妈妈走了,原因却成了一个无解的谜。

史文博:〝当时警察他还栽赃陷害说,说是炼法轮功的自杀的,当时我们家人就跟他理论,说法轮功学员不会自杀。后来他们就改了,改成不是跳楼自杀,改成是说是坠楼,意外事故。至于我母亲到底是怎么死的,这个真相到现在都是一个谜。〞

对于史文博来说,失去的是挚爱的母亲,对于史文博的姥姥来说,她面临的不仅仅是失去爱女,文博的二舅和舅妈也因为散发法轮功真相传单被抓了。

史文博:〝据我舅妈说,当时她能很清楚地能听到隔壁传来我舅舅被打的惨叫声,当时我的二舅差点被打死。然后他们马上给我二舅灌了一种不明的药物,就是说给人吃了后马上就醒过来,然后他们接着迫害。〞

不仅如此,警察也不允许家人探视史文博的二舅。年迈的姥姥反覆要求,终于见到了自己的儿子。

史文博:〝(二舅)他以前是一百七十斤,人长得也很漂亮。可是那个时候已经完全变成另外一个人了,像一个七十岁的老头子,头发全都白了,脸上全是皱纹。我的姥姥当时就受不了了。然后之后我姥姥就经常要求当地的警察释放他。这些警察啊怕打出一些明伤来,很容易看得出来的那种,几个警察拖着我姥姥从楼梯地下往上走。当时我姥姥是七十七岁。像这种迫害可能有很多次吧,我姥姥回家之后就大小便失禁,然后再加上她经常思念自己的儿子,所以她就这样去世了。〞

不光是家人,史文博自己也曾在各种劳教所、洗脑班、看守所遭受过非人的折磨。2006年,他和太太辗转来到泰国,为的只是通过亲身经历告诉常驻在这里的联合国的官员,法轮功所遭受的迫害,却意外的得到了庇护的身份,并被芬兰政府接受。2008年底,史文博一家来到芬兰。终于可以自由的坚持自己的信仰。欣慰之余,心中却难以抚平那永远的遗憾。

史文博:〝我希望像发生在我身上的这种悲剧不要重演,我希望所有那些因为修炼真、善、忍而遭受家破人亡的这些孩子们,能像普通的孩子们一样得到父爱和母爱,我也希望有一天能和自己的妻子和孩子们一起堂堂正正的回到中国去,和那里的亲人见面,我相信这一天不会太远的。〞

The Unsent Wishes

Shi Wenbo’s mother was a successful furniture factory owner.

His whole family practiced Falun Gong, which brought good health and harmony to the family.
Young Shi Wenbo used to have a very happy family. But due to insisting on practicing Falun Gong, he lost his family. Today, he lives on the other side of the earth. He looks back at his past with sadness and frustration. Here is his story.

Shi Wenbo lives now peaceful and affluent life with his wife and child in the rich Northern European country of Finland. However, originally from Northeastern China, in his young life he has witnessed some serious tragedies.

Shi Wenbo: “My father and mother were traveling constantly to do business when I was young. We usually got together during the Chinese New Year. My mother missed me a lot. She told me she always took my photo album and placed it beside her bed, looking at my pictures when missing me. I lived with my grandma when I was in primary school. My grandma is like my mom to me. She did a lot for me.”

Shi Wenbo: “When I was in high school, my parents returned home. Our family finally got together.
My mother would wake up early to make food for me. Every day before I left for school, she would hand me in the delicious meals for the day.”

However, despite Shi Wenbo’s mother loving care for the family, there was still something missing.

Shi Wenbo: “My mother was a strong woman. She was hard working and she also suffered from illnesses.
Her temper would turn bad. So my family wasn’t harmonious. She often argued with my father. It happened a lot."

Shi’s family started to practice Falun Gong.

Shi Wenbo: “I witnessed myself the miracles of Falun Gong. My mother used to spend all the money on medical expenses. She suffered from illnesses for decades.

Since starting to practice Falun Gong, she behaved according to ‘Truth, Compassion and Tolerance’ and all her symptoms disappeared. My family became harmonious.

My grandma also suffered from illnesses, such as rheumatism. She also recovered by practicing Falun Gong.”

Witnessing the miracles happening to his family members, in March 1999, Shi Wenbo started practicing Falun Gong too. Four months later, the persecution of Falun Gong began. Since then, Shi’s family became the target of the local police. The policemen often came to their home and harassed them.

Later on, to save the trouble of coming to their home, the police asked Shi Wenbo to clean the police station daily. Shi’s mom not only agreed to this, but she also went with Wenbo to help with the cleaning,
so as to show people how true Dafa disciples are, and eliminate people’s misunderstanding of Dafa.

Shi Wenbo: “One day while leaving the station, our basin fell on the street.
I wanted to go with my mom and get it, but she said: ‘I can go by myself; you don’t need to come with me.’”

Shi Wenbo did not expect this to turn into a regret he would have for the rest of his life.

Shi Wenbo: "My mother did not come back that day. The next day my father went to the street to ask around. When he came back…he told me that mom had died. I felt really ... how could this be possible?
So I got on my bike and went to the neighborhood office. I saw on the floor a human body’ shape drawn with a chalk. The body was gone. I asked a female staff member how my mother died. She did not dare to look me in the eye. I asked her where my mother was. She told me that my mom is in the hospital."

Shi Wenbo rushed to the hospital, only to see his mom’s body.

Shi Wenbo: “My first though was, that is impossible. I tried to push mom’s body, hoping she would wake up.”

Shi Wenbo: “I always sat at home, looking outside, hoping to see the familiar face, my mom’s face.”

Shi Wenbo: “I always think, why I didn’t go with her that day? This is the worst regret.
My mom passed away, and I don’t even know what happened.”

Shi Wenbo: “The police slandered my mom, saying she killed herself for practicing Falun Gong.
Our family members told them,  that Falun Gong practitioners do not commit suicide.
Then they changed their statement  and said my mom fell off from a building by accident.
The cause of my mom’s death is unknown to this day.”

Shi Wenbo lost his beloved mother. To Shi Wenbo’s grandma, she lost her daughter. Furthermore, Shi Wenbo’s uncle and aunt were arrested for distributing flyers with the truth about Falun Gong.

Shi Wenbo: “My aunt said she heard clearly the scream of my uncle next door. He was beaten almost to death. The police then force-fed him with unknown drug, which brought him back to live, so they can continue torturing him.”

In addition, the police forbad our family to visit my uncle. My elderly grandma asked many times. Finally she was allowed to see him.

Shi Wenbo: “My uncle used to weigh about 180 pounds. He was a very presentable man.
But he turned into another person, like an elderly in his 70s. His hair turned grey. There were wrinkles all over his face. My grandma could not take this shock. She always asked the police to release my uncle.
The police tortured her too, without leaving obvious scars. They dragged her up the stairs many times. She was 77. She lost control of her bowl movement since then. With the sorrow over her son, she passed away.”

Shi Wenbo himself was also tortured at labor camps, brainwashing centers and detention centers.
In 2006, he and his wife were able to escape to Thailand.

They wanted to tell the UN officials all their experiences, but unexpectedly got an asylum.
They were accepted by the government of Finland. At the end of 2008, Shi Wenbo and his family arrived in Finland. He is finally able to practice Falun Gong freely there, as this meditation practice is only persecuted in China.

Shi Wenbo: “I hope this tragedy never happens again.

I hope all the kids who lost their families due to the practice of ‘Truthfulness, Compassion, Tolerance’ can get love from moms and dads like other kids do. I also hope someday I can visit China with my wife and kids, to meet my relatives. I believe that day is not far.”

NTD reports - http://www.ntdtv.com/xtr/b5/2011/11/22/a621185.html#video