Sunday, June 2, 2013

本周图片 Photo of the Week - 来自伊朗的加扎娜:“我觉得我是世界上最幸福的人!” Ghazala from Iran: “I feel like the happiest person in the world!”


来自伊朗的加扎娜:“我觉得我是世界上最幸福的人!” 

Ghazala from Iran: “I feel like the happiest person in the world!”


(English Translation Below)

阳光女孩加扎娜(Ghazala)与父亲费瑞波兹(Fariborz Tavanaei)从伊朗迪拜(Dubai)搭乘十四小时飞机来到纽约参加法轮功洪传庆祝活动,他们非常自豪能成其为一部份。

加扎娜是伊朗默多克大学新闻与传媒专业学生,也是一位电视台和报纸新闻记者。受父亲影响而开始修炼法轮功已近两年,她感激大法令自己成为世上最幸福的人:“修炼后我变得更宽容、富有同情心,在冲突面前,不再反击争辩,而视矛盾为提升自己的机会,对每一个人都心怀爱和善意。我与朋友与亲人的关系更亲密,身心更健康。”

父亲费瑞波兹是位土木工程师,也兼营一家塑料管件工厂。“在零七年修炼大法前,我一直在寻找生命的意义,已尝试了各种不同的信仰,但一直没找到人生的真相,似乎只是围绕物质生活,我有好工作、收入颇丰、也有个好家庭,但总觉缺了点什么。得法后,我觉得自己就是这世上最幸运的人。”

他的人生发生了巨变,与家人、邻里、朋友、同事和客户的关系都大大改善,成为大家都信赖的人。“我以前与客户的关系仅仅是一种业务关系,我由以前以生意为基点转为服务顾客,处处为他人着想,产品质量更高,买卖更公平。”

“最重要的是,大法修炼给了我整个生活的韵律和答案,越学习,越能以更高标准提升自己,成为更好的人。而且我的健康也有极大改善,修炼七年来,我无病一身轻,完全与药无缘了。”

当听说在中国大陆发生了对善良、无辜的大法修炼人的迫害,他与女儿都加入传播真相的媒体,希望让更多人知道大法的美好而从中受益,也希望能为制止迫害尽自己的一份力。

Fariborz Tavanaei and his daughter Ghazala traveled to New York from Iran to participate in the celebration. They said they were both proud to be a part of the event.
Ghazala is a student majoring in media and journalism. She started practicing Falun Dafa (Falun Gong) about two years ago, on the advice of her father. She said: “After practicing, I became more tolerant and understanding. Now, when I am faced with a conflict, I refrain from arguing back, like I used to. Instead, I use the opportunity to upgrade my character. I am kind to everyone. I have harmonious relationships with both my friends and family. I also feel better, both physically and mentally.”
Her father, Fariborz, is a civil engineer and manages a plastic pipe plant. “Before practicing Falun Dafa in 2007, I had always pondered the meaning of life,” he said. “I delved into various beliefs and disciplines, but they all left me feeling empty in the end. Although I lived a good life and had a great job and a happy family, I always felt like something was missing.”
“After learning Dafa, I feel like the happiest person in the world!” he continued. “Dafa has provided me answers to all of life's questions. The more I learn, the more I can upgrade myself and become a better person. Over the last seven years [of practice], my health has greatly improved.”
When he and Ghazala heard about the persecution of Falun Dafa (Falun Gong) in China, they became involved in the media. Their goal was to help more people learn about the goodness of Dafa and to help stop the persecution in China.